Friday, December 30

Checklist 2012

Dia merenung akan tulisannya . Sudah hamipr sebulan dia tidak menulis . Tulisan agak bulat tetapi masih lagi nampak rupa bentuk . Ya , itulah penangan cuti sekolah yang tidak lama lagi akan menutup tirai . Dia mengeluh seketika lalu dia menyambung semula apa yang telah dia coretkan .
Tersenyum sumbing apabila melihat hasil kerjanya yang tak seberapa nak lawa itu . Nampaknya dia sudah selesai dalam persediaan ke sekolah . Tak perlulah nak cari Pakcik Google atau Abang Twitter untuk checklist ini . Budak 6 tahun pun sudah pandai jaga diri *mata dekat atas*
Tiba-tiba , terdapat satu mentol yang menerangi dalam fikirannya *bayangkan , bayangkan HAHA* , dia segera ambil kertas baru dan menconteng arang di muka mencoret apa yang ingin dia luahkan . Beberapa minit kemudian , dia segera meletakkan pen di atas meja dan segera membaca dengan perasaan yang puas walaupun dia tahu ada diantara apa yang dia tulis itu belum tentu dia dapat penuhinya tahun hadapan .
Tapi dia tahu , selagi dia lakukan semua ini kerana ALLAH , dia pasti bahawa dia dapat menggembirakan hati keluarganya , warga sekolahnya , rakan-rakannya , guru-gurunya dan dirinya sendiri kerana berjaya mencapai straight A dalam PMR . Ya ! Dia boleh buat ! Insyaallah . . .
Dia ialah Azzah :) 
nota muzik : Rajalawak Final malam ni ! Tengok dulu ! Assalamualaikum . . .

Saya sayang orang yang baca entry saya !

8 comments:

Berani kerana benar , takut kerana salah .