Saturday, April 16

Tutorial Luka Palsu !



Wohohoh . Ok . Sekarang ni tengah bosan sangat2 . -.-''
so , hari ini aku nak ajar (gaya tutorial pon ada XD) untuk buat luka palsu . :D
hahaha . tau daa takde sapa nak baca blog nii =___=''

erm , tapi tabik to my adik , Luqman Arif sebab dia lah yang 'baik hati' sangat ajar aku buat luka palsu ni .
serius , ajaran dia beri tuu memang berkesan lah :) 
arituu buat dengan dia , kebetulan pula nak tunggu petak datang ambil aku dan hanta aku ke sekolah sebab ada latihan nasyid . 

tup2 dia datang awal sangat -.-''
so , mau tak mau , pergi jela *wahahah . aku lupa basuh tangan aku tuu XD
ramai kat sekolah aku kelentongkan . 
kak umi , kak dela , abang aku sendiri n geng2 dia tuu =_=''
mati2 dorang percaya . tapi takpela . sekali sekale nak buat dajjal jap . XD

ok da2 . jom kita mulakan :D

Luka Palsu !

Bahan :

Vicks (alah menda berangin yang korang sapu tuu kat perut ke apa ke *kes lupa ejaan -.-'')
pewarna makanan (p/s : semestinya warna merah !)
serbuk koko (aku tibai milo jee XD)
tisu 
oppsss... jangan lupa cotton bud :D


Cara-cara membuat :

Mula-mula , korang letak sikit vicks kat dalam mangkuk (err... =_=''...?) . erm ikut koranglah nak letak berapa banyak pun asalkan korang letak benda tuu dalam mana2 bekas . HAHA

Erm , letak sikit pewarna makanan tuu dekat dalam vicks tuu . korang sebatikan dia guna cotton bud tuu (gaya nak masak kek pun ada lah -.-'')

dah rata semua tuu , letak sikit serbuk koko tuu . dan ratakan lagi . :D 

dah sebati daa campuran tuu . korang ambik tisu . pastikan tisu nipis lah yee :P erm , lepastuu korang letak tisu tuu dekat mana2 yang korang suka macam tangan ke lutut ke untuk dijadikan luka . hoho . tisu tuu koyak kecik2 lah . kalau nak buat luka besar , koyaklah besar2 :P

korang pun sapukan campuran tuu (guna cotton bud tau , nanti kotor tangan nanti) dekat tempat yang korang letak tisu tuu . *mampus takde orang nak paham apa yang aku tulis ni . HAHA

then , dah letak semua tuu . tepi2 tisu tuu korang lipat sikit n letak sikit serbuk koko . biar nampak jadi macam darah beku tepi2 dia tuu  ok . FYI , serbuk koko tuu untuk membuatkan jadi macam darah beku jugalah . 

done ! :D

Ok . aku tahulah takde sapa nak try benda macam nii -.-''... tapi lantaklah kan . blog aku , ikut aku lah nak taip pasal apakan :P btw , nak tengok gambar aku makan darah ? dengan syarat jangan gelak sudaa -.-'' . ni dia :

hoho . =_=''... maaf buat selera anda terbantut . HAHA

PERHATIAN ! TU DARAH PALSU ! janganlah fikir aku ni drakula -.-''
oklah . mau off kott =_=''... bye assalamualaikum .

p/s : gambar kat atas sekali tuu macam takde kaitan jee XD whaahahah . btw , enjoy ! :)
Saya sayang orang yang baca entry saya !

5 comments:

Berani kerana benar , takut kerana salah .