Tuesday, June 28

Tell me why are you wearing hijjab ??


Assalamualaikum :D selamat sejahtera aku ucapkan . sekarang ni aku nak meluahkan segala apa yang ada dalam hati aku nii . so , tak salahkan ? erm . blog aku . so , faham2 jelaa kan ;D

baiklah , balik kepada topik yang aku nak bincangkan sekarang ini HAHA seperti yang korang boleh lihat di atas ada satu gambar yang aku jumpa nii *terima kasih pakcik google :D you know , lagi manis kita bertudung lagi2 dengan memakai tudung yang mengikut syariat . not memakai tudung just nak tutup kepala and lain2 tuu bukak semua -..-'' 

and aku sendiri pun dah nak jadi orang jahiliah macam zaman dulu =..='' haaa . . . aku dah mengaku terus derr . btw , bukan nak mengaibkan diri aku nii just nak bagi pengajaran lah sikit untuk semua and diri aku juga :) kan aku dah cakap aku nak luahkan perasaan aku dekat entry nii -.-'' lagipun , sebagai muslim mestilah saling menasihati antara satu sama lain bukan ?

ok , orang jahiliah yang aku maksudkan pakai tudung but pendek kott . sekali kita nak berpaling , nampak daa leher korang tuu . pakai tudung tapi nampak perhiasan korang (haaa... faham2 jelaaa yee...) . pakai tudung tapi nampak bonggol kat atas kepala macam unta *that's fact zaman sekarang macam tuu -..-'' and macam2 laaa aku jumpa dekat sekeliling aku and pada waktu yang sama aku pon dah tergolong macam tuu jugaaakkk T____T

kawan pakai shawl , aku gedik juga nak pakai shawl and tak kado ke diri muka tuu bulat macam bola and tidak sesuai pakai shawl -..-'' (aku laaa... jangan perasan yee ;) hehe) yup . i waste my mother's money to buy some shawls -..-'' btw , aku dah mula jarang pakai baju muslimah aku yang dah bersemadi dalam almari baju aku . nope ! aku nak jadi macam dulu . aku nak jadi macam Azzah Jimee yang dulu . yang suka pakai tudung bawal and yang suka pakai baju muslimah . aku nak jadi diri aku balik yang serba simple :')

maintain our's iman :) macam ikan di lautan . laut masin bukan ? tapi ikan di dalam laut dapat memaintainkan kemasinan dalam badan dia btol tak . korang ada tak lepas beli tuu korang masak tros n rasa masin . tade kan ?? so , macam tu jugaa iman kita . jangan kasi ia sekejab naik sekejab turun . hohoho . 

Ok2 . dah gaya ustazah dah aku sekarang nii . aku harap aku dapat jadi macam dulu balik . baiklah sampai di sini saja luahan hati aku hari ini . maafkan aku sekiranya aku terbuat korang terasa hati baca entry nii . jangan sentap lebih2 yee you ? ;) HAHA bye dan assalamualaikum semua :D 

p/s : keje bahasa arab aku tak siap lagi -..-'' better aku siapkan !



Saya sayang orang yang baca entry saya !

1 comment:

  1. sama la...akak pun asa mcm org lain bila pkai shawl bagai...

    ReplyDelete

Berani kerana benar , takut kerana salah .