Saturday, April 7

Jangan percaya.

#Spek mata ini sangat 'hot' dalam kalangan pelajar sekolah. You know, there are 1001 ways to express your own identity. Not just be a nerd one. 


Assalamualaikum. Pada hari ini, sekolah saya ada mengadakan Majlis Restu Kasih dan Konsultasi Pelajar. Ofkos saya yang PMR gula-gula mati candidate ini terlibat. Seronok jugalah sebab P1 ada peningkatan. SIKIT sajalah. Tak banyak pun. Kena lipatgandakan usaha. Result? Tak payah tahu. Nanti mimpi ngeri pula nanti lol


Lagipun, cikgu Matematik saya pun kata saya banyak berubah. Waktu mula-mula saya tak berapa serius sangat, borak-borak dan selalu lepak dengan kawan. Tapi makin lama makin serius. Serius bagaimana? Saya pun tak tahu. Saya kena tanya cikgu semula.


Apabila saya dah balik ke rumah, saya ada fikir sesuatu yang aku rasa kamu semua pasti akan tanya.
Sikap malas itu sebahagian fitrah kehidupan sebagai pelajar tapi takkan nak forever malas. Kalau jadi begitu, tak payah pergi sekolahlah. Duduk goyang kaki dekat rumah saja. Saya mengaku saya sentiasa malas dan sentiasa tak ada mood kalau buat kerja tapi tak selalulah. Depends.
Rasanya kalau saya ada meja belajar begini baru saya bersemangat nak belajar lol. Saya tak kisah sebenarnya asalkan benda ini tak kacau saya ---> lappy merah <--- Bila saya dah buat checklist, saya rasa kalau tangan saya berhenti menari atas keyboard lappy, rasanya boleh dapat straight A. Bukan waktu PMR sahaja, malah waktu P2 nanti #bayangkan. 


So guys. Saya rasa saya betul-betul kena berhenti. Ceh, jangan percaya. Ok-ok. Ini serious matter. Saya rasa saya kena berhenti. Yes! Berhenti. Saya buka lappy sekiranya saya perlukan saja (Kursus sejarah dan kursus Geo). Saya takut saya tak mampu. Ya Allah, tolonglah hambaMu ini. 


Nota muzik I : Cikgu Rahimah bagi saya brochure tentang Global March To Jerusalem. Syukran cikgu! 
Nota muzik II : Saya tukar header blog. Comel tak? Comel tak? #gedikeffect.
Saya sayang orang yang baca entry saya !

No comments:

Post a Comment

Berani kerana benar , takut kerana salah .