Sunday, February 5

Sejujurnya aku rindu.

Menangis tidak beerti lemah untuk perempuan mahupun lelaki . Tangisan ini dapat mendekatkan diri kita kepada Allah . Pada waktu yang sama , rasa rinduku mulai membaluti hatiku . Ya Allah , aku sangat merindui Rasulullah walaupun aku tidak pernah melihat wajah baginda . Ya Allah mengapa aku menjadi sebak ?


Bukanlah (golongan ini) daripada orang beriman yang sempurna imannya : orang yang suka mengecam, suka melaknat yang suka bercakap kufur dan yang suka mencarut .
HR Ahmad


Salam Maulidur Rasul . Marilah kita berselawat kepada baginda . Semoga kita semua mendapat syafaat Rasulullah di akhirat kelak . Amin . 


Nota muzik : Motif letak hadis itu kerana aku menyesalinya kerana aku pernah juga berbuat sedemikan .
Saya sayang orang yang baca entry saya !

No comments:

Post a Comment

Berani kerana benar , takut kerana salah .