Friday, August 26

Tok , nak duit raya :D

Sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahangkan ~
Assalalamualaikum dan selamat sejahtera semua . akhirnya ! berakhirlah sesi persekolahan T___T #happysampainangis. best gila tahu . tapi sedihnya nak tinggalkan kawan-2 and cikgu-2 dekat sekolah sahajalah . hmm , tak dan nak pau duit dekat kawan-2 HAHA #gurau.

Baiklah , hari ini , dekat sekolah telah diadakan Majlis Khatam Quran . Majlis ni untuk sesiapa-2 yang dah khatam Quran sepanjang pada bulan Ramadhan . kawan-2 aku ada yang masuk tapi aku taknak sebab takut tiba-2 dapat cuti am hari ini tapi alhamdulillah aku boleh puasa juga hari ni :)

aku dengan kak alia duduk dekat saf belakang  surau . almaklum , ramai orang yang dah berpusu masuk . tapi yang buat aku segan waktu tuu bila abang PM aku lalu mesti akak alia cakap macam ni ''azzah pandang manalah tuu?'' hehehehe ~ tahu-2 aje akak kita ni :3 bukan kak alia saja , kawan-2 dia pun ada ngusik sekali . kak wanie cakap ''azzah tuu ^o^ segakkan dia?'' HAHA . memang segakkan pun , pakwe siapa jugakan . hohohoh #gilajap. btw , memang aku suka tengok abang PM pakai songkok barulah nampak berseri sikit muka . heee ~

then , sebelum majlis tuu , kumpulan 1Azzam buat persembahan nasyid . serius , kalau dorang buat persembahan , aku punya muka automatik macam nak merah . so , mengelakkan daripada orang tegur tak tentu pasal . aku selubung muka aku dengan tudung . dah macam perempuan arab dah aku tengok HAHA tapi bait-2 lagu itu sangat bermakna sebab dia ada kaitan dengan Al-Quran and yang renovate muzik lagu tu abang PM saya lerr :3 dia yang habaq kat aku kelmarin . hoho . 

lepas persembahan , mulalah majlis tersebut . sambil dorang baca Al-Quran , aku pun join baca surah-2 yang aku hafal . huhu . lepastuu , baca doa khatam Quran . kitorang semua kena pergi dewan TAR . dengar cikgu-2 beri nasihat pasal beraya nanti and so on sampai aku dekat belakang dewan pun nak tersengguk-sengguk HAHA #taktipu.

and then , terpasanglah lagu raya dekat satu dewan . pergh . lagi meriah aku tengok . tetapi dalam hati aku ni sedang mencari dua budak ini ---> Tok Am and Tok Isyraq HAHA . entah kenapa aku gelar dorang macam tu pun aku taktau . sebab nak kebas duit raya dekat dorang kot . then , tengah mencari kelibat dua atok ni , nampaklah Tok Aziz ni . dia senyum kat aku , aku pun senyum kat dia balik . and then lagi sekali aku berpaling kat budak tuu , tiba-2 dia tarik abang PM and dia tunjukkan yang abang PM tu ada sekali dengan dorang . HAHA 

seganlah . lagi-2 abang PM senyum dekat titew , so , titew kena senyum dekat dia baliklah . HAHA . baru je nak pergi dekat dorang tapi takut sebab waktu tu pengetua duduk dekat tepi nak bersalaman dengan anak murid and cikgu-2 . grrr . tapi my ibu jumpalah dengan geng dorang . ntah macam mana dorang bergambar =..='' yelah , nak masuk dalam majalah sekolah rasanya tuu hoho . 

and then , pergi dekat ibu borak-2 , nampak abang PM lalu . dia dah tertunduk-tunduk . entah kenapa . hoho . bersalaman dengan cikgu blablabla , pergi naik bilik catur jumpa teacher alia and ustazah noreha wish hari raya and so on . lepastu , aku balik dengan rasa happy . 

hoho . panjang berjela aku bercerita , nak berhenti dahulu . nak pack barang balik Johor #moodhappy. bye dan assalamualaikum . sayonara ~

nota muzik : aku ni kalau orang dah hanta kad raya , baru nak hanta =.='' setem hilang T___T baru beli haritu . adohai . kena beli balik . Natassha Azahar , kad raya tu dah sampai ! :D thanks so much and hari esok pergi cari setem lagi -.-'' sorry sangat-2 bagi lambat ya :o




Saya sayang orang yang baca entry saya !

No comments:

Post a Comment

Berani kerana benar , takut kerana salah .